Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Studievaardigheden
Studievaardigheden
Filters
Alle thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Leerstrategieën – Hoe bereid je een toets voor?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun huidige voorbereidingstechnieken en ontdekken hoe ze effectiever kunnen leren voor een toets.
Leerstrategieën – Klusopdracht: Verbeelden en groeperen
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren informatie beter te onthouden door gebruik te maken van de technieken verbeelden en groeperen.
Leerstrategieën – Plusopdracht: Aantekeningen maken met de Cornellmethode
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het maken van aantekeningen volgens de Cornellmethode en vergelijken deze met de uitlijnmethode.
Plannen – Bereid je voor op een drukke week (basisles 1)
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze meerdere grote taken overzichtelijk verdelen en inplannen om stress te voorkomen in drukke weken.
Plannen – Hoe houd jij je planning vol? (basisles 2)
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun planning uit basisles 1 en ontdekken wat hen helpt of belemmert om die vol te houden.
Plannen – Stappenplan: Zo maak je een goede planning
Stappenplan
Leerlingen leren in zes overzichtelijke stappen hoe ze een realistische planning maken én volhouden.
Plannen – Keuzeopdracht A: Zo doe je de belangrijke taken eerst
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren hun taken te ordenen op basis van belangrijkheid en urgentie, zodat ze eerst doen wat echt nodig is.
Plannen – Keuzeopdracht B: Schat jouw tijd goed in
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoeveel tijd ze echt besteden aan taken en vergelijken dit met hun eigen inschatting.
Plannen – Keuzeopdracht C: Zo stel je nooit meer uit
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken en testen manieren om zichzelf te motiveren en uitstelgedrag te voorkomen.
Leerstrategieën – Hoe leer jij? (basisles 1)
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe zij leren, vergelijken hun aanpak met klasgenoten en maken een persoonlijk stappenplan om effectiever te leren.
Leerstrategieën – Hoe word je beter in leren? (basisles 2)
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen kiezen en testen een nieuwe leerstrategie en reflecteren op de effectiviteit ervan.
Leerstrategieën – Stappenplan: Zo leer je effectief
Stappenplan
Leerlingen leren in vijf concrete stappen hoe ze hun leerwerk effectief voorbereiden, uitvoeren en controleren.
Plannen – Hoe maak je een takenlijst? (basisles 1)
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een duidelijke en bruikbare takenlijst maken, als eerste stap in het plannen.
Plannen – In welke volgorde doe je jouw taken? (basisles 2)
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hun taken in een logische, effectieve volgorde te zetten op basis van urgentie, belangrijkheid en afwisseling.
Plannen – Hoe plan je een week?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken een haalbare weekplanning met behulp van een takenlijst en het SMART-principe.
Plannen – Plusopdracht: Goede pauzes nemen
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke pauzes écht helpen om hun brein op te laden tijdens het leren.
Plannen – Thuisopdracht: Takenlijst maken met je ouder
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken samen met een ouder een takenlijst en oefenen met het handig ordenen van taken.
Plannen – In-de-vakles-opdracht: SMART plannen voor een vak
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken voor één specifiek vak een SMART-planning op basis van hun eigen leerwerk.
Presenteren – Hoe ga je om met zenuwen?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren omgaan met zenuwen bij het presenteren en schrijven een peptalk voor zichzelf en een ander.
Presenteren – Hoe kom je over op je publiek?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen oefenen met houding, stemgebruik en contact maken tijdens presentaties om hun publiek beter te bereiken.
Presenteren – Hoe maak je een presentatie?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een goede PowerPoint-presentatie maken en gebruiken die hun verhaal versterkt in plaats van afleidt.
Presenteren – Thuisopdracht: Overtuig je ouders
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken een PowerPoint-presentatie om hun ouders ergens van te overtuigen en oefenen zo met presenteren in een realistische situatie.
Presenteren – Plusopdracht: Maak je presentatie creatief
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen bedenken hoe ze een presentatie extra creatief kunnen maken om het publiek te boeien en het presenteren leuker te maken.
Presenteren – In-de-vakles-opdracht: Leerstof presenteren
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen presenteren een deel van de leerstof aan klasgenoten als voorbereiding op een toets, waarbij ze tegelijk oefenen met presenteren.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]