Filters

Hoe help je je kind veilig online te zijn — zonder de controle te verliezen

Artikel

We merken dat veel ouders worstelen met de balans tussen vertrouwen geven en grenzen stellen bij schermgebruik. Je wilt niet alles controleren, maar je wilt ook niet dat je kind iets overkomt. Hoe pak je

👋 Maak kennis met Céline Rensen

Artikel

De drijvende kracht achter de ouderwebinars van Tumult. Met haar warme Brabantse energie, scherpe observaties en praktische aanpak helpt Céline Rensen ouders en jongeren om elkaar beter te begrijpen. Ze is geen standaard coach, maar

Vrienden, groepsdruk en erbij horen – wat kun jij als ouder doen?

Webinars

Celine Rensen helpt je begrijpen wat er sociaal speelt in de puberwereld – en hoe jij je kind kunt steunen bij vriendschappen, grenzen en zelfvertrouwen.

Schermtijd, sociale media en telefoons – grenzen stellen zonder strijd

Webinars

Praktische handvatten van Celine Rensen om schermgebruik thuis in balans te brengen.

Sterk van binnen – hoe je je puber helpt omgaan met emoties en tegenslag

Webinars

Celine Rensen laat zien hoe je je kind helpt veerkracht op te bouwen, zelfvertrouwen te versterken en faalangst te verminderen.

Praten met pubers – zonder strijd, zuchten of dichtslaande deuren

Webinars

Celine Rensen legt uit hoe je écht in gesprek blijft met je puber, ook als emoties hoog oplopen.

Huiswerk zonder strijd – zo help je je kind plannen (zonder het over te nemen)

Webinars

Celine Rensen deelt haar beste tips om huiswerkmomenten thuis soepel te laten verlopen — met structuur, rust en wederzijds vertrouwen.

Gratis Webinar “Help, mijn kind gaat naar de brugklas!”

Artikel

De stap naar de middelbare school is niet alleen groot voor je kind — ook voor jou als ouder verandert er van alles.

Conflicten voorkomen en oplossen – In gesprek over conflicten thuis

Thuisopdracht

Kinderen gaan thuis in gesprek over conflicten en hoe ze daarmee omgaan.

Communiceren – Lesje sociale media

Thuisopdracht

Kinderen leggen hun ouders/opvoeders uit hoe sociale media werken en wat zij ermee doen.

Zelfvertrouwen – Dankbaarheidsmomenten met ouders

Thuisopdracht

Leerlingen bedenken samen met hun ouders/opvoeders een week lang elke dag iets waar ze dankbaar voor zijn.

Samen leven – Gesprek over respect

Thuisopdracht

Leerlingen gaan thuis met hun ouders of opvoeders in gesprek over respect en bespreken overeenkomsten en verschillen in hun opvattingen.

Kennismaken – Dobbelspel met je ouder/opvoeder

Thuisopdracht

Leerlingen ontdekken nieuwe dingen over hun ouder of opvoeder door samen een dobbelspel te spelen.

Conflicten voorkomen en oplossen – In gesprek over ruzie

Thuisopdracht

Leerlingen voeren thuis een gesprek met iemand met wie ze weleens ruzie of onenigheid hebben gehad.

Communiceren – Thuisopdracht: Hoe gebruik jij je telefoon?

Thuisopdracht

Leerlingen analyseren hun eigen telefoongebruik en vergelijken dit met dat van hun ouders of verzorgers.

Zelfvertrouwen – Waar ben jij goed in?

Thuisopdracht

Leerlingen bespreken met hun ouders/opvoeders waar zij en de ander goed of minder goed in zijn.

Samen leven – Hoe goed kennen jullie elkaar?

Thuisopdracht

Leerlingen onderzoeken samen met hun ouders/opvoeders hoe goed ze elkaars voorkeuren, meningen en gewoontes kennen.

Kennismaken – Hoe goed kennen je ouders jouw schooljaar?

Thuisopdracht

Leerlingen testen hoe goed hun ouders of verzorgers voorbereid zijn op het nieuwe schooljaar en reflecteren op communicatie thuis.

Presenteren – Stappenplan: Een presentatie maken

Stappenplan

Leerlingen leren in vijf overzichtelijke stappen hoe ze een duidelijke en aantrekkelijke PowerPoint-presentatie opbouwen.

Presenteren – Overtuig je ouders

Thuisopdracht

Leerlingen maken een PowerPoint-presentatie om hun ouders ergens van te overtuigen en oefenen zo met presenteren in een realistische situatie.

Plannen – Takenlijst maken met je ouder

Thuisopdracht

Leerlingen maken samen met een ouder een takenlijst en oefenen met het handig ordenen van taken.

Leerstrategieën – Stappenplan: Zo leer je effectief

Stappenplan

Leerlingen leren in vijf concrete stappen hoe ze hun leerwerk effectief voorbereiden, uitvoeren en controleren.

Plannen – Stappenplan: Zo maak je een goede planning

Stappenplan

Leerlingen leren in zes overzichtelijke stappen hoe ze een realistische planning maken én volhouden.

Leerstrategieën – Doelen stellen met je ouder

Thuisopdracht

Leerlingen bespreken hun leerdoelen thuis met hun ouder of verzorger en ontdekken hoe zij daarin ondersteund kunnen worden.
[tumult_advanced_search]