Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Mediawijsheid
Mediawijsheid
Filters
Alle thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Week van de Mediawijsheid: hier niet!
Digibordles
ONGEWENST ONLINE GEDRAG | Haatcomments, scam-berichten en bewerkte foto’s: de online wereld is niet altijd leuk. Wat kan je doen?
Interesses – Thuisopdracht: Wat zegt jouw media-gebruik over jou?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
Werkboekles
Leerlingen analyseren hun kijk-, lees- en luistergedrag om te ontdekken wat dat zegt over hun interesses.
Liefde – Sexting: hoe houd je het leuk?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun eigen grenzen bij sexting en leren hoe je op een veilige en respectvolle manier omgaat met seksueel getinte berichten.
Identiteit – Wie ben je online?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen online identiteit en reflecteren op hoe zij zichzelf online presenteren en hoe dat overkomt op anderen.
Geluk – Hoe gebruik je sociale media om gelukkiger te zijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun socialemediagebruik en bedenken hoe zij het positiever kunnen inzetten voor hun eigen geluk.
Communiceren – Wat zet jij op sociale media?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen socialemediagebruik en maken een campagne over de voor- en nadelen van sociale media.
Communiceren – Wat zet jij op internet?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat er online over hen te vinden is en denken na over hun digitale voetafdruk.
Communiceren – Thuisopdracht: Lesje sociale media
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leggen hun ouders/opvoeders uit hoe sociale media werken en wat zij ermee doen.
Conflicten voorkomen en oplossen – Plusopdracht: Informatiefolder tegen online pesten
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken online pesten en maken hierover een informatiefolder met tips en uitleg.
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]