Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Communicatie
Communicatie
Filters
Alle thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Jouw netwerk – Thuisopdracht: Interview iemand uit je netwerk
|
Jaar 3
Werkboekles
Leerlingen interviewen iemand uit hun netwerk om meer te leren over een interessant beroep of opleiding.
Jouw netwerk – Portfolio-opdracht: Beroepenavond organiseren
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
Werkboekles
Leerlingen organiseren gezamenlijk een beroepenavond met sprekers uit hun netwerk om meer te leren over verschillende beroepen.
Samen leven – Welke houding vind jij fijn?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over welke houding zij prettig vinden in gesprekken en reflecteren op hun eigen houding tegenover anderen.
Samen leven – Jouw gebruiksaanwijzing
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun persoonlijke grenzen en beschrijven hoe zij willen dat anderen met hen omgaan.
Samen leven – Hoe laat jij zien wat je belangrijk vindt?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun waarden en hoe zij deze zichtbaar maken in hun gedrag.
Samen leven – Omgaan met andere meningen
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het herkennen en respecteren van verschillende meningen en leren hoe je op een constructieve manier omgaat met meningsverschillen.
Liefde – Wat vind je belangrijk in een relatie?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over wat zij belangrijk vinden in een relatie en gaan hierover in gesprek met elkaar via stellingen en discussie.
Liefde – Is het oké voor allebei?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun eigen grenzen en oefenen met het geven van advies bij situaties waarin grenzen overschreden (kunnen) worden.
Liefde – Sexting: hoe houd je het leuk?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun eigen grenzen bij sexting en leren hoe je op een veilige en respectvolle manier omgaat met seksueel getinte berichten.
Samen leven – Welke houding vind jij fijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke houding zij zelf prettig vinden in gesprekken en hoe hun eigen houding anderen beïnvloedt.
Samen leven – Jouw gebruiksaanwijzing
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren hun persoonlijke grenzen herkennen, aangeven en respectvol communiceren naar anderen.
Samen leven – Omgaan met andere meningen
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren onderscheid maken tussen praktische en ideologische meningsverschillen en oefenen met het zoeken naar overeenkomsten.
Liefde – Wat vind je belangrijk in een relatie?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen opvattingen over relaties en ontdekken wat zij en hun klasgenoten belangrijk vinden in een goede relatie.
Liefde – Is het oké voor allebei?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren hun eigen grenzen kennen en oefenen met het herkennen en respecteren van grenzen in relaties.
Liefde – Sexting: hoe houd je het leuk?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen verkennen hun eigen grenzen rondom sexting en leren hoe je op een veilige manier met sexting omgaat.
Liefde – Liefde in alle soorten en maten
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in seksuele diversiteit binnen de LHBTIQA+-gemeenschap en denken na over een inclusieve en veilige schoolomgeving.
Liefde – plusopdracht: Toestemming: zo simpel als thee
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over het belang van wederzijdse toestemming en het herkennen van grenzen in intieme situaties.
Kennismaken – Hoe leer je je klasgenoten beter kennen?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen ontdekken nieuwe kanten van hun klasgenoten door middel van persoonlijke foto’s, goede vragen en gerichte observaties.
Kennismaken – thuisopdracht: Hoe goed kennen je ouders jouw schooljaar?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen testen hoe goed hun ouders of verzorgers voorbereid zijn op het nieuwe schooljaar en reflecteren op communicatie thuis.
Samen leven – Hoe ga je respectvol met elkaar om?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat respect voor hen betekent en oefenen met respectvol gedrag in alledaagse situaties.
Samen leven – Hoe leef je je in een ander in?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het verplaatsen in andermans mening en ontdekken wat inlevingsvermogen oplevert in contact met anderen.
Samen leven – Thuisopdracht: Hoe goed kennen jullie elkaar?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken samen met hun ouders/opvoeders hoe goed ze elkaars voorkeuren, meningen en gewoontes kennen.
Communiceren – Hoe voer je een goed gesprek?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen oefenen met actief luisteren, samenvatten en doorvragen om een goed gesprek te kunnen voeren.
Communiceren – Wat zet jij op sociale media?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen socialemediagebruik en maken een campagne over de voor- en nadelen van sociale media.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]