Contenttypes

Contenttypes

Filters

Stappenplan concentreren in de klas

Stappenplan

Concentreren in de klas gaat beter door een rustige studieplek te kiezen, afleiding te minimaliseren en regelmatig pauzes te nemen. Wissel taken af, focus op één ding tegelijk en zorg goed voor jezelf om productief

Stappenplan hulpvragen

Stappenplan

Voordat je hulp vraagt, probeer eerst zelf het probleem op te lossen door de opdracht opnieuw te lezen en extra informatie te zoeken. Als je het nog niet snapt, bedenk dan wie je het beste

Stappenplan keuzes maken

Stappenplan

Goede keuzes maken begint met zelfreflectie, informatie verzamelen en het vergelijken van voor- en nadelen. Overleg met anderen, neem de tijd om je keuze te overwegen en reflecteer achteraf om ervan te leren.

Stappenplan omdenken & minder piekeren

Stappenplan

Minder piekeren lukt door erover te praten, afleiding te zoeken met leuke activiteiten en helpende gedachten te gebruiken. Positieve affirmaties zoals “het komt wel goed” kunnen helpen om zorgen los te laten en rustiger te

Stappenplan onthouden

Stappenplan

Onthouden gaat makkelijker door een geschikte leerstrategie te kiezen, de stof te herhalen en jezelf te overhoren. Voor goed tekstbegrip lees je eerst globaal, haal je de hoofdzaken eruit en controleer je of je alles

Stappenplan opdrachten maken

Stappenplan

Bij het maken van opdrachten is het belangrijk om de vraag goed te lezen, kernwoorden te markeren en je antwoord te controleren. Gebruik bij berekeningen een gestructureerde aanpak (SPA-methode) en kijk je werk kritisch na

Stappenplan reflecteren

Stappenplan

Reflecteren helpt je om terug te kijken op een situatie, te analyseren wat goed en minder goed ging, en verbeterpunten te bepalen. Door dit steeds opnieuw te doen, leer je van je ervaringen en verbeter

Stappenplan woordjes leren

Stappenplan

Woordjes leren gaat makkelijker door ze in kleine stukjes over meerdere dagen te verdelen en verschillende leermethoden te gebruiken. Herhaal regelmatig, test jezelf en reflecteer op wat beter kan voor de volgende keer.

Stappenplan samenwerken

Stappenplan

Succesvol samenwerken begint met een goede taakverdeling, duidelijke afspraken en effectieve communicatie. Door elkaar te helpen, feedback te geven en na afloop te reflecteren, wordt de samenwerking steeds beter.

Stappenplan informatie zoeken

Stappenplan

Bij het zoeken van informatie begin je met een duidelijke zoekvraag, kies je geschikte bronnen en gebruik je specifieke zoektermen. Beoordeel de informatie op bruikbaarheid, betrouwbaarheid en actualiteit, en sla je bronnen goed op.

Stappenplan aantekeningen maken

Stappenplan

Bij het maken van aantekeningen is het belangrijk om alleen de kerninformatie op te schrijven met behulp van afkortingen, symbolen en structuur. Luister goed, markeer belangrijke punten en controleer achteraf of je alles begrijpt.

Stappenplan doelen stellen

Stappenplan

Bij het stellen van doelen is het belangrijk om concreet en SMART te formuleren wat je wilt bereiken en hoe je dat gaat aanpakken. Schrijf je doel op, herinner jezelf eraan en zorg voor motivatie,

Stappenplan mindmappen

Stappenplan

Een mindmap helpt je gedachten ordenen door een hoofdthema in het midden te zetten en met gekleurde takken subthema’s en details toe te voegen. Gebruik symbolen, tekeningen en verbindingen om de informatie overzichtelijk en creatief

Stappenplan multiplechoice toets

Stappenplan

Een multiplechoicetoets aanpakken doe je slim: begin met makkelijke vragen, werk dan naar de moeilijkere en vul uiteindelijk alles in. Vertrouw op je eerste indruk, elimineer foute antwoorden, en reflecteer achteraf om je strategie te

Gezond schermgebruik: 5 tips voor in de klas

We kunnen er niet meer omheen: de onderwijswereld digitaliseert. Ook buiten school om is er voor leerlingen een enorme stijging in schermtijd. En misschien herken je dit ook wel bij jezelf. Hoe bespreek je dit

Plannen: de grote uitdaging voor het puberbrein

Het kan hangen en wurgen zijn om je leerlingen ervan te overtuigen een planning te maken en die ook nog te volgen. “Maar meneer, ik heb écht geen planning nodig!” Of: “Ik houd me toch

[tumult_advanced_search]