Contenttypes

Contenttypes

Filters

Plannen – Plannen met je ouders

Thuisopdracht

Leerlingen gaan thuis in gesprek met hun ouders over planningsstrategieën en verzamelen bruikbare tips.

Plannen – stappenplan

Stappenplan

Stappenplan voor een goede voorbereiding.

Leerstrategieën – Samen een doel stellen

Thuisopdracht

In deze thuisopdracht stellen leerling en ouder samen een concreet doel op en bedenken ze hoe ze elkaar kunnen helpen om dat te bereiken.

Plannen – Mijn beste plantips en afspraken

Thuisopdracht

Leerlingen verzamelen bruikbare plantips en maken samen met hun ouders/opvoeders afspraken om beter te leren plannen.

Leren – Stappenplan: Teksten leren

Stappenplan

Met dit stappenplan leer je hoe je grote teksten beter kunt begrijpen en onthouden.

Leren – Jouw werkplek

Thuisopdracht

Leerlingen onderzoeken waar en hoe ze meestal huiswerk maken, en denken na over verbeterpunten.

Plannen | Stappenplan – Zelfstandig leren plannen

Stappenplan

Leerlingen leren stap voor stap hoe ze hun taken en afspraken effectief in een agenda of planner kunnen organiseren.

Plannen – Familieplanner

Thuisopdracht

Deze thuisopdracht helpt leerlingen en hun ouder(s)/opvoeder(s) overzicht te krijgen van alle geplande activiteiten. Samen vullen ze een familieplanner in met persoonlijke en gezamenlijke afspraken. Zo leren leerlingen rekening houden met elkaars planning en beter

Leerstrategieën – Wie kan jou helpen?

Thuisopdracht

Leerlingen brengen in kaart bij welke schooltaken ze hulp kunnen gebruiken en wie in hun omgeving hen daarbij zou kunnen ondersteunen.

Leerstrategieën – Check je studieplek

Thuisopdracht

Leerlingen onderzoeken hun eigen leeromgeving en beoordelen hoe geschikt deze is voor geconcentreerd werken.

Plannen – Maak samen met je ouder een planning voor de middag

Thuisopdracht

Leerlingen plannen samen met een ouder of opvoeder hun middag en reflecteren daarna op wat goed ging en wat beter kan.

Leerstrategieën – Wie kan jou helpen bij het leren?

Thuisopdracht

Leerlingen brengen in kaart bij welke onderdelen van het leren ze hulp kunnen gebruiken en wie in hun omgeving hen daarbij kan ondersteunen.

Leerstrategieën – Onderzoek je eigen studieplek

Thuisopdracht

Leerlingen analyseren hun eigen leeromgeving om te ontdekken hoe die hun concentratie en leerprestaties beïnvloedt.

Plannen – Wanneer heb jij tijd voor huiswerk?

Thuisopdracht

Leerlingen brengen hun week in kaart door te kleuren wanneer ze slapen, naar school gaan, sporten, eten en tijd hebben voor huiswerk.

Jouw netwerk – Interview iemand uit je netwerk

Thuisopdracht

Leerlingen interviewen iemand uit hun netwerk om meer te leren over een interessant beroep of opleiding.

Zelfkennis – Waar word jij blij van?

Thuisopdracht

Leerlingen houden een week lang dagelijks bij waar ze blij van worden en reflecteren op de rode draad in hun energiegevers.

Talenten en Vaardigheden – Wat zien anderen in jou?

Thuisopdracht

Leerlingen vragen vier mensen uit hun omgeving welke talenten en vaardigheden zij bij hen herkennen.

Interesses – Wat zegt jouw media-gebruik over jou?

Thuisopdracht

Leerlingen analyseren hun kijk-, lees- en luistergedrag om te ontdekken wat dat zegt over hun interesses.

Opdracht vervolgopleiding

Thuisopdracht

Leerlingen maken samen met hun ouders of opvoeders een plan om te ontdekken welke vervolgopleiding bij hen past.

Stappenplan jezelf motiveren

Stappenplan

Om jezelf te motiveren, creëer een prettige studieplek, maak een planning en stel haalbare doelen. Beloon jezelf na een taak, denk positief en reflecteer achteraf op wat goed ging en wat beter kan.

Stappenplan snellezen

Stappenplan

Snellezen begint met het globaal doornemen van de tekst en het formuleren van een duidelijk leesdoel. Gebruik een aanwijzer, train je ogen om meerdere woorden tegelijk op te nemen en markeer belangrijke stukken om sneller

Stappenplan toets met open vragen

Stappenplan

Bij een toets met open vragen begin je met de makkelijke vragen, lees je elke vraag zorgvuldig en neem je de tijd om na te denken voordat je schrijft. Controleer je antwoorden, blijf positief en

Stappenplan toetsen leren en maken

Stappenplan

Een toets voorbereiden doe je door te weten wat je moet leren, een goede leermethode te kiezen en het leren over meerdere dagen te verdelen. Tijdens de toets lees je de vragen goed, werk je

Stappenplan omgaan met fouten maken

Stappenplan

Om angst voor fouten te verminderen, denk positief, bedenk dat de gevolgen vaak meevallen en controleer of je gedachten kloppen. Bereid je goed voor, begin bij een toets met makkelijke vragen en bij een black-out,
[tumult_advanced_search]